Hrozí vám odebrání řidičského průkazu? Kontaktujte nás!
Rychlé posouzení Vašeho případu zdarma a profesionální pomoc
Jak funguje bodový systém, to je častá otázka mnoha klientů. Dále Vás tedy blíže seznámíme s fungováním bodového systému v České republice. S tím jaké jsou jeho dopady na účastníky silničního provozu a také co dělat situací dosažení 12 bodů v bodovém hodnocení řidiče tedy s tzv. vybodováním řidiče.
Bodový systém řidiče má za cíl dostat z běžného provozu pachatele opakovaných a závažných dopravních přestupků a to právě za pomoci trestných bodů, kdy při dosažení hranice 12 trestných bodů pozbýváte řidičské oprávnění a na dobu 1 roku. Proti rozhodnutí, oficiálně oznámení o dosažení 12 bodů se lze úspěšně bránit. Máme již mnoho řešených případů, některé z nich si můžete prohléhnout v sekci reference.
Bohužel velmi často dochází k tomu, že bodový systém dopadne spíše na ty, kteří se občas dopustí naprosto drobného přestupku. (nepřipoutání se bezpečnostním pásem či malého překročení rychlosti a podobně) Řízení motorového vozidla je pro ně nezbytné pro výkon zaměstnání či podnikání a záleží na tom nejen jejich živobytí ale také živobytí jejich rodiny. V takovém případě je samozřejmě na místě přistoupit k řešení vybodování a zabránit odebrání řidičského průkazu.
Jak tedy bodový systém funguje v praxi? Ve chvíli získání řidičského oprávnění je Vaše bodové konto čisté. Tedy pokud vidíte ve svém výpisu z bodového hodnocení počet bodů 0, vše je v nejlepším pořádku. Zjevně jste zatím nespáchali žádný přestupek a Vaše bodové konto je čisté.
Body v bodovém hodnocení lze vnímat jako trestné body a načítají se od 0 směrem ke 12 bodům. Body v bodovém systému řidiče jsou Vám udělovány již za drobné přestupky, jako je nepřipoutání se za jízdy bezpečnostním pásem (4 body). Překročení nejvyšší povolené rychlosti (2 až 6 bodů dle závažnosti) či držení mobilního telefonu za jízdy (4 body).
Jak jste tedy již zjistili, body se Vám načítají i za drobné přestupky, kdy samozřejmě i v důsledku spáchání více drobných přestupků může dojít k dosažení 12 bodů. Tedy pokud se vybodujete, dorazí Vám výzva k odevzdání řidičského průkazu.
Toto je právě naše oblast, pokud tedy máte problém
s dosažením 12 bodů, či jakýkoliv jiný problém
s bodovým systémem kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.
Pro navrácení oprávnění je nutné absolvovat lékařskou prohlídku. Dopravně psychologické vyšetření a samozřejmě i přezkoušení odborné způsobilosti v autoškole. Máte-li otázku ohledně bodového systému či dopravních přestupků, neváhejte a kontaktujte nás.
Případně se podívejte na obdobné řešené případy vybodovaných klientů v sekci reference.
A jak tedy předejít vybodování? Základem je samozřejmě prevence, tedy dodržování dopravních předpisů. Pokud jste ale 12 bodů již dosáhli, je zde stále prostor pro řešení celé situace vybodování řidiče, tak aby Vám zůstalo zachováno řidičské oprávnění. Základem je profesionální analýza a zastoupení expertním advokátem. Zajistíme Vám kompletní pomoc až do vyřešení celé věci.
Pro úspěšné řešení vybodování je důležité co nejrychleji analyzovat možnosti a zahájit řešení. Veškeré kroky vedoucí k vyřešení vašeho problému zajistíme, a to od počátku až do úplného vyřešení. Naši advokáti májí mnoho zkušeností s právní pomocí vybodovaným řidičům, pomohou i Vám.
Prvním krokem obrany je podání námitky, toto mnozí klienti nazývají jako odvolání proti vybodování. Pokud je námitka doručena správnímu orgánu (úřadu) v zákonem stanovené lhůtě, nejste povinni odevzdat řidičský průkaz a máte dále platné řidičské oprávnění. Samotným podáním námitky, ale nelze nic vyřešit a jedná se pouze o normativní akt, pokud tedy nebudete Váš problém s vybodováním řešit dále s odborníkem, tak Vaše námitky budou zamítnuty.
Takto dopadá většina neodborných námitek často stažených z internetu. Řidič tak získá jen časovou prodlevu do odevzdání oprávnění, stále se ale jedná jen o krátkodobé řešení. Jak bylo již výše uvedeno, samotné podání námitky nic neřeší. Je třeba využít služeb profesionálů a hrozbu odebrání řidičského průkazu odvrátit absolutně.
K Vašemu problému je třeba přistupovat individuálně. Máme stovky řešených případů vybodování řidiče. Pomoc z Vašeho problému Vám zajistí renomovaní advokáti s dlouholetou praxí. Pro bezplatnou konzultaci a pomoc s Vaším problémem s dosažením 12 bodů nás kontaktuje!
Případně se podívejte na obdobné řešené případy vybodovaných klientů v sekci reference.
Za většinu přestupků se dnes kromě finanční sankce a zákazu činnosti zaznamenávají trestné boby do bodového hodnocení řidiče. Tyto trestné body řidiče nejsou, až na jeden z rozsudků Nejvyššího správního soudu vnímány jako trest, ale jako administrativní úkon. Samy o sobě rozhodně jako trest nepůsobí, kdy jejich význam jako trestu není vnímán bezprostředně při ukládání sankce, ale až ve chvíli, kdy dojde k jejich naakumulování na počtu 12 bodů a dochází k tzv. vybodování a hrozí bezprostřední odebrání řidičského průkazu. Zde se již trestné body projevují jako svým způsobem trest, kdy po dosažení 12 bodů má vybodovaný řidič přijít na 12 měsíců o řidičské oprávnění. Je třeba zmínit, že de iure není tato doba chápána jako trest zákazu řízení a není u ní tedy možné zkrácení po uplynutí poloviny stanovené doby, ovšem pozbytí řidičského oprávnění na dobu jednoho roku trestem de facto minimálně pro řidiče kterému je odebrán jeho řidičský průkaz bezpochyby je.
V tomto ohledu má dosažení dvanácti bodů v bodovém hodnocení řidiče obdobně likvidační efekt, kdy zde je možná procesní obrana, které stojí především na velmi podrobném napadení rozhodnutí, na základě kterých bylo dosaženo dvanácti bodů. Většina vybodovaných také vnímá jistou nespravedlnost ve chvíli, dosáhnou 12 bodů například za porušení povinnosti být za jízdy připoután bezpečnostním pásem, v takovém případě ho za čtyři přestupky spáchané v rozpětí čtyř let čeká roční odebrání řidičského průkazu. Jedná se o velký kontrast, když například v případě jízdy pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek může žádat o prominutí zbylé poloviny trestu a při nejmírnějším trestání mít za dobu lehce přesahující tři měsíce řidičské oprávnění zpět a v případě vybodování o zkrácení trestu žádat nelze.
Základním problém u vybodování je opět, shodně jako u přestupkových řízení povědomí účastníků silničního provozu. Bodový systém není přes implementaci v roce dva tisíce šest stále ještě dostatečně zažit u řidičů, kdy naprostá většina netuší, za jaké přestupky jsou a za jaké nejsou body ukládány. Tím spíše neví, kolik trestných bodů je řidiči, za který přestupek ukládáno. Většina řidičů dnes nerozumí ani základnímu způsobu odpočtu bodů za dobu, kdy nespáchají přestupek. Aktuální právní úprava stanovuje, že k výmazu trestných bodů v počtu maximálně čtyřech bodů nebo počtu odpovídajícímu počtu bodů do nuly dochází v okamžiku, kdy uplyne dvanáct po sobě jdoucích kalendářních měsíců od nabytí právní moci rozhodnutí za poslední bodovaný přestupek.
V tomto období nesmí nabýt právní moci žádné další rozhodnutí za přestupek, za který se ukládají trestné body. V obecném a mylném povědomí je, že body se odmazávají na začátku roku, že rok po spáchání přestupku dojde k jeho vymazání bez ohledu na nabytí právní moci dalších rozhodnutí, či, že pro výmaz nesmí být spáchán do jednoho roku ten samý přestupek. Zde je tedy na místě zásadní informovanost řidičů, opět i v kontextu možných důsledků, variantou pro „osvětu“ řidičů/přestupců je také uvádění skutečnosti ohledně udílených trestných bodů do rozhodnutí správních orgánů. Toto je věc, ke které dnes nedochází. V rozhodnutích je uváděna pouze finanční sankce a případný trest zákazu řízení nikoliv však počet udělených trestných bodů řidiče. Určitě je důležité, aby řidiči měli povědomí o skutečnosti, že kromě sankcí jsou mu zaznamenány i trestné body a jejich počet.
První věcí, kterou je třeba na současném stavu je změna doby, po kterou body zůstávají v bodovém hodnocení řidiče, bez nutnosti zásahu do doby, na kterou je pozbýváno řidičské oprávnění. Dnes není výjimkou, že k dosažení 12 bodů dojde na základě záznamu staršího více než pět let. Řidič průběžně sbírá trestné body, kdy je mu část na základě zákona odmazána, pokud za dvanáct měsíců nespáchá, resp. není uznán vinným za bodovaný přestupek nebo si další body odmaže v rámci kurzu defenzivní jízdy. Pokud ovšem nedojde kombinací výše popsaného k výmazu trestných bodů až na nulu, zbylé body v bodovém hodnocení nadále zůstávají a zasahují do konečného součtu trestných bodů řidiče. Je možné konstatovat, že daný řidič přece porušil zákon, a tedy musí nést důsledky svého jednání a proti tomuto lze použít jako silný argument z trestního práva. U trestných činů, nejméně závažných dochází po třech letech k zahlazení odsouzení a na danou osobu je tedy pohlíženo, jako by nikdy nebyla trestána, což se u záznamu trestných bodů neděje. U správního trestání za přestupky, již dnes správní orgány nesmějí přihlížet k řidičské historii starší tří let, nicméně u trestných bodů branných jako administrativní úkon dolehnou důsledky jeho protiprávního jednání. Kdy přestupek je lehčí porušení zákona oproti tomu jeden takový nevymazaný bod za deset, devět let starý přestupek rozhodne o pozbytí jeho řidičského oprávnění z důvodu dosažení 12 bodů na dobu jednoho roku.
Častým důvodem tohoto stavu je, že řidič si neuvědomuje skutečnost, že by ještě mohl mít v bodovém hodnocení takto starý (mnohokrát částečně odmazaný) záznam nebo o tomto záznamu ví nebo si je vědom svých předchozích přestupkových jednání, nicméně již nepředpokládá setrvávající záznam bodů. Zde se tedy nabízí změna pro záznamy bodů v bodovém hodnocení, kdy u trestných činů by docházelo k výmazu trestných bodů bezezbytku v okamžiku zahlazení odsouzení. Což by u některých záznamů mohlo být i za delší dobu, než by byl výmaz bodů postupně za roky bez bodového záznamu a byla by zde viditelná hranice mezi trestným činem a přestupkem. Je tedy na místě zvážit u záznamů bodů v bodovém hodnocení řidiče možnost zahlazení po uplynutí určité doby, kdy se u záznamu anulovaly udělené body, byť záznam samotný by v řidičské historii jako nyní zůstával. Tento systém se uplatňuje v Německém bodovém systému, kde od nabytí právní moci rozhodnutí, běží lhůta pro odmazaní bodů řidiče, bez ohledu na spáchání jiného přestupkového jednání a po uplynutí lhůty se záznam bodů vymaže, kdy nejkratší je dva a půl roku.
Je tedy určitě na místě se zabývat možností „zahlazení“ po uložení správního trestu, tak aby skutečně řidiči nebyli dotčení svým jednáním spáchaným v takové době před dosažením dvanácti bodů v bodovém hodnocení řidiče, kdyby již měli zahlazeny tresty za daleko závažnější jednání.
Nejprve nám sdělíte co Vás trápí, podrobně projdeme veškeré informace a skutečnosti k Vašemu případu. Následně Váš případ bezplatně posoudíme, díky mnoha řešeným případům a více než 20 letům praxe v dopravním právu jsou schopni naši advokáti kvalifikovaně odhadnout šanci na úspěch ve Vašem případu.
Pokud bude mít Váš případ šanci na úspěch určíte s advokátem další postup a strategii. Naši advokáti Vám vždy poskytnou upřímný a reálný pohled na Váš případ. Pokud sdělíme, že je úspěšnost 80% jsme schopni to smluvně garantovat, platíte jen za úspěch ve věci.
Všem našim klientům, můžeme garantovat mimo maximální nasazení pro Váš případ také okamžitou linku na přiděleného advokáta, předností právní pomoc advokátů i v jiném než řešeném případu a v neposlední řadě naprostou diskrétnost. Samozřejmostí je Váš úplný přehled o stavu, vývoji a očekávaném řešení Vašeho případu.
Napište nám prostřednictvím kontaktního formuláře
nebo nám zavolejte na telefonní číslo níže. Pokud se
nedovoláte, hned jak to bude možné, zavoláme zpět.
© mam12bodů | Všechna práva vyhrazena